Pracownicy bełchatowskiej kopalni i elektrowni włączają się w ogólnopolską kampanię PGE „Polskie – kupuję to!”
Kampanię „Polskie – kupuję to!” cechuje to, że narodziła się z inicjatywy pracowników PGE. W czasie pandemii pracownicy angażowali się w działania wolontariackie, m.in. wspierając infolinię NFZ, otaczając opieką seniorów oraz oddając krew. Jednocześnie wiele polskich firm znalazło się w trudnej sytuacji ekonomicznej. Aby je wesprzeć, pracownicy Grupy PGE, za pośrednictwem wewnętrznych narzędzi komunikacji, zaczęli polecać sobie polskie produkty.
Akcja rozwija się, a pracownicy dzielą się już nie tylko informacjami o produktach, ale także usługach, oraz polecają sobie ciekawe miejsca na weekendy i wakacje w Polsce.
Grupa dostrzegła tę aktywność i zdecydowała się ją wesprzeć. Wewnątrz Grupy PGE stworzony został specjalny blog, który ułatwia pracownikom wszystkich spółek wymianę opinii o polskich produktach. W ten sposób powstało miejsce, dzielenia się informacjami oraz wspierania rodzimych producentów, usługodawców, ale także instytucji kultury. Startująca właśnie ogólnopolska kampania społeczna ma na celu rozszerzenie aktywności pracowników poza Grupę PGE.
Region łódzki z geometrycznym centrum Polski w miejscowości Piątek to atrakcyjne miejsce wypoczynku, nacechowane różnorodnością kultur, mnogością zabytków, czy ciekawostek architektonicznych. Pałac w Nieborowie i park Arkadia to z pewnością zabytkowe perełki regionu. W naszym regionie miejscem bliżej Bełchatowa, które szczególnie polecam, jest Góra Kamieńsk. To najwyższe w centralnej Polsce wzniesienie, które zostało usypane przez gigantyczne maszyny górnicze. Na jej zboczu powstał ośrodek, który zimą przyciąga narciarzy i snowboardzistów, a latem to raj dla miłośników aktywnego wypoczynku. Ośrodek właśnie przygotowuje się do otwarcia sezonu letniego. To najlepsze miejsce do spędzenia aktywnego wypoczynku w centralnej Polsce – informuje Dariusz Grzesista, dyrektor Oddziału Kopalnia Węgla Brunatnego Bełchatów.
To, jak duże znaczenie ma wybór krajowych produktów, pokazały badania firmy audytorsko-doradczej Grant Thornton. Z jej szacunków wynika, że jeśli kupujemy towary polskich firm, wyprodukowane w naszym kraju, to w Polsce z każdej wydanej złotówki zostaje 79 groszy. Tymczasem przy zakupie towaru importowanego z zagranicy, wytworzonego poza Polską,jest to 24 grosze. Z wyliczeń firmy Grant Thornton wynika także, że gdyby polscy konsumenci zwiększyli zaledwie o 1 proc. zakupy krajowych towarów kosztem importowanych,to w polskiej gospodarce zostawałoby rocznie dodatkowo 6,6 mld zł.
Akcja odbywa się pod honorowym patronatem Ministra Aktywów Państwowych, który od początku koordynuje działania spółek Skarbu Państwa w walce z epidemią i jej skutkami gospodarczymi.
Spot: https://www.youtube.com/watch?v=K3b2100YS9s&feature=youtu.be
Landing Page: https://polskiekupujeto.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/polskiekupujeto/
Twitter: https://twitter.com/KupujeTo
Hasztag: #PolskieKupujęTo!